A,  afslapning,  drømme,  ferie,  frihed

Feriedagbog, Kristianssand, dag 4 – hjemtur:

Alt har en ende, og det samme gælder for Kristianssand ferien. Og ih, hvor kunne vi godt have brugt en dag mere. Eller to. Men så har man jo resten af byen til gode, til en anden god gang.
Så her får i 4. og sidste dag i det norske.

Dag 4 gik med at vi:
.. Pakkede sammen kl. 10., tjekkede ud, sendte postkort til dem derhjemme og begav os ned mod byen. Tiden skulle fordrives inden afgang, så det var med at få det sidste med.
.. Og klokken 11.10 nød vi en kop morgenkaffe (og en laktosefri chokoladebudding… HVORFOR findes det ikke i Danmark?), ink. den skønne udsigt på havnen.
.. Hvorefter vi tog på Kristianssand Kunstmuseum. En lille times tid havde vi dog kun at gøre godt med.
.. Så vi måtte springe filminstallations-udstillingen over, men der var stadig en del at kigge på.
.. 13.21 bestilte vi morgenmad på den skønne café, vi spiste på den første aften, og fik hygget af i den dejligste stemning.
.. Og 16.15, en time før afgang, stod vi vemodigt og kiggede ud mod det smukke landskab. Ikke ligefrem klar til, at skulle hjem. Var næsten sekunder fra at hoppe i, svømme i land og tigge hostel-personalet om endnu en overnatning.

.. Men da jeg ikke er en habil svømmer, droppede jeg det alligevel. Og vips, var vi på vej.

.. Og ved en 17 tiden, havde jeg beslaglagt et sæde med en massiv gang færge-foder og endnu en båd-rutsjetur på vej mod det danske land. Ikke mere Norge, for denne omgang; men man kan da altid snyde sig til stemningen med en gang “korv med. rej’salat”.

.. Ved en 19 tiden ramte jeg Aalborg, og efter udpakning og lidt lyn-indkøb i Fakta, burde jeg nok være gået til ro. Men til mit held, bød Kit sig selv på aftenskaffe, da hun fik fri fra aftenvagt. Og så må man jo nok hellere sige “ja tak” og droppe fornuften. Så kl. 23.15 troppede hun op til latenight-sladder og Kristianssand-gaver. Og således sluttede en skøn, skøn weekend.