A,  Feriedagbog,  K,  Uncategorized

Feriedagbog: London 3. dag

Vores sidste feriedag i London. Vi skulle flyve hjem dagen efter – klokken 08 – hvilket betød, at uret ville ringe engang lige efter klokken 04. Så vi var også tidligt på færde, så vi kunne få noget ud af dagen, og stadig være hjemme tids nok til at kunne få hvilket lidt inden hjemturen.

Første punkt på listen var morgenmad. A havde googlet flittigt, og fundet et sted om både lå perfekt i forhold til dagens program og som lød vældigt lovende.

Og hvor var det dog et godt valg. Lækker og smuk mad. Som selvfølgelig blev flittigt fotograferet. Vi glemmer bare nogle gange, at vi ikke rigtigt har evnerne eller udstyret til at få det til at ligne ‘ægte blogger’-billeder.

Solen stod højt på himlen, da vi slentrede videre. Vi gik og snakkede løs, som vanligt, og før vi vidste af det var vi på vej over en bro. Vi er ellers ikke så meget til den slags, hvis det kan undgåes, men når snakken falder på mængden af kaffe i kopperne, på før omtalte morgenmadsbiks, kan alting ske. Tænk, at være så glad for kaffe.

Vi var på jagt efter en båd. Vi elsker at sejle, når vi rejser. Sidste gang vi besøgte London sprang vi over, og det kunne vi selvfølgelig ikke lade ske 2 gange i streg.

Da vi nåede den anden side af broen gik vi direkte ind i en billetsælger og fik anskaffet os en hver. Både var lige på trapperne, så vi kunne pænt stille os i kø med de andre. Få minutter efter var vi ombord.

Ud af de mange seværdigheder, der blev præsenteret, var denne nok vores favorit. Kan du kende den?

.. apropros billedet med broen, gik vi forbi dette på vej mod vores næste destination. Øj, hvor vi gad det. Vi havde dog en næste lige så vigtig ting på planen. Primark. Stedet hvor alt er bras, på den bedste måde, og hvor det er umuligt ikke bare at købe sig lidt fattig.

Efter Primark var blevet finkæmmet og endevendt havde vi brug for at samle styrke. Vi besluttede os for endnu en tur på Pret. Der var ikke mange meter fra tanke til handling, det er fordelen ved, at de ligger på hvert et hjørne. Næsten.

IMG_4520IMG_4521IMG_4525

Næst på listen var Selfridges. Vores forældre elsker serien, og vi havde en ide om, at man kunne købe fine glaskugler der. Vores forældre har samlet i over 30 år, og vi syntes at de fortjente endnu en til samlingen. Det var så hyggeligt at gå på opdagelse blandt alle de fine ting – og til vores store glæde var der en juleafdeling på øverste etage. Vi er suckers for alt der har med julen at gøre, så der fik vi også lige slået et par timer ihjel, før vi vendte næsten mod Kings Cross igen.

Det sidste officielle måltid blev indtaget få hundrede meter fra vores lejlighed. K havde besluttet sig for fish and chips allerede før vi satte os – A hoppede også med på fiskevognen. Det var virkelig lækkert.

IMG_4558IMG_4547IMG_4545IMG_4538

Den allersidste oplevelse på turen var en smule magisk. Vi havde aftalt, at vi ville se ‘Harry Potter’-stedet før vi rejste. Vi var endnu ikke stødt på det ved et tilfælde, så vi gik på jagt. Kings cross er en ret stor station, hvertfald når man ikke kan finde rundt. Vi var sikre på, at det vil være åbenlyst, hvis vi bare lukkede øjnene op. Det var det egentlig ikke – men pludselig var der en kø af mennesker. En kø førte lige imod en mur. Den mest magiske mur på hele stationen. Tonerne af Harry Potter temaet strømmede igennem luften og begejstringen blandt de fremmødte var tydelig. Vi gik helt bagover i nostalgi og glæde. Det var vanvittigt hyggeligt. En perfekt afslutning på en perfekt ferie.

Efter HP-hyggelighederne vendt vi endnu engang næsen mod supermarkedet. De sidste gaver, snacks og morgenmad blev indkøbt, før vi krøb tilbage til en sidste nat i det smadrede hus.

Tak for denne gang, London.