Feriedagbog,  Hyggeligheder,  K

Sviptur til Flensborg

IMG_1118 2

Traditionen tro havde vi – vores dejlige lillesøster og os – bestilt billetter til to små døgn i Flensborg, for at fejre forårets indtog. Det er godt nok kun 2. gang vi er afsted, men i vores familie forguder vi traditioner, og er ikke bange for at kalde dem, når vi ser dem.

Vi hoppede på toget lige før klokken 10. Vi havde fyldt taskerne med snacks og hænderne med kaffe fra 7/11. Vi elsker togtur. Tusinde timer til at sladre og spise. Det er altid et hit.

IMG_1039 2

Klokken 14 var vi ankommet til vores hostel. Vi overnatter der hver gang vi er i Flensborg. Det ligger lige mellem banegården og gågaden, så det kan næsten ikke blive nemmere. Efter at have smidt trolleyerne på værelset var vi klar til at machete mod gågaden.

IMG_1045 2

Efter et par timers shopping var vi tørstige. Farfar havde givet os en lille skilling med til en flaske vin, så vi besluttede os for at gå på Kritz og bestille en flaske bobler.

IMG_1061 2

Boblerne forsvandt som dug for solen, så vi blev enig om, at bestille flere drikkevare og forsætte snakken. Vi havde shoppinglister og postkort, som skulle skrives. Det er med at være effektive, når ferien kun er på nogen og tredve timer.

IMG_1071 2

Timerne gik og vi blev enig om at bestille aftensmad. Kylling i svampesovs, rōsti, pasta og verdens største sideorders. Tysk mad er, i vores øjne, åndssvagt lækkert – og at det også er ualmindelig billigt er nu heller ikke værst.

IMG_1081 2

Desserten blev flere drinks og mere vin. Og endnu mere sladder – det er næsten utroligt, at vi aldrig løber tør for ting at snakke om.

Vi har en irrationel frygt for, at blive sultne, så vi måtte lige en tur forbi Micky’D’s efter natmad. Tænk, hvis vi nu skulle mangle noget.

Der er badeværelse på gangen på vores hostel. Og der er badekar – noget af det bedste jeg ved, så jeg måtte simpelhen en tur deri, før jeg fandt min seng. Det er ville jeg virkelig gerne have haft med hjem.

IMG_1096 2

Efter nogle timers usammenhængende søvn gav vi op. Vi er ikke de store syvsovere, særligt ikke når vi er udenbys. Heldigvis er det ikke noget, som en times afslapning under dynen ikke kunne kurere.

IMG_1099 2

Solen skinnede ind igennem pasiennerne og lokkede os udenfor. A og E havde nærstuderet Kritz’ menukort hjemmefra, så vores morgenmad var allerede bestemt hjemmefra.

IMG_1104 2

De har nemlig byg-selv-brunch, hvilket vi elsker. Og havde brug for – det er hårdt at hygge sig så meget (og drikker mange drinks).

IMG_1113 2.jpg

Vi satte grådigt mange krydser – jeg kunne ikke modstå mælkesnitten og den fine frugttallerken. Det burde servere det andre steder. Altså mælkesnitter – er sikker på det ville blive en stor succes.

Så var det tid til, at sætte det lange ben foran. Vi havde en masse shopping på programmet, og få timer til at det udført i. Vi gik på opdagelse i den fine små gader bag gågaden.

.. blandt andet i jagten på en pladeforretning. Vi er nogle samlere i familien, så det er altid sjovt at se udvalgte, når vi er udenbys.

Vejret var vidunderligt, da vi gik mod havnen. Det er så pænt dernede. Vi elsker havnebyer – måske fordi vi selv er vokset op i en. Vand er så dejligt – uanset om det er i hav eller havn.

Vi hoppede på en kanalrundfart. Det gør vi hver gang vi får chancen. Det er en af det bedste måder af set en masse, slappet af og nyde hinanden selskab. Et perfekt break, før det sidste shopping skulle overståes.

På vej mod stadionen fik vi sendt kort afsted. Vi elsker postkort og sender dem så snart vi forlader landet. Vi ved egentlig ikke, hvordan vores forældre og vores kærester ser på den slags, men farfar synes altid det er hyggeligt at høre fra os.

Vores trolleyer var fyldt til renden, men til gengæld er der billige net i næsten alle butikker. Så sparede vi da lidt penge der.

Vi nåede ikke aftensmad i Tyskland, så vi have købt mad nok til en lille hær. Mere mad mere snak.

Vi blev forsinkede på vejen hjem, men vi nåede i mål før klokken 01, så det var ingen sag.   Det var en genial tur – der er intet som at lege millionærer for en stund.
Kan ikke andet end føle mig vanvittig heldig efter et par dage i verdens bedste selskab.