A,  afslapning,  ferie,  Mad,  nørd

Feriedagbog, Kristianssand, dag 2:

Så er vi nået halvvejs i rækken af Ferie-dagbogen og er landet på dag 2 (hvorfra første indlæg kan læses her).

På mirakuløs vis vågnede vi op fredag morgen, uden de helt store tømmermænd. Succes! Og derfor var vi også klar til at gribe turens absolutte højdepunkt, nemlig turen til Kristianssand Dyrepark. En park på intet mindre end 60 hektarer, som både rummer dyr fra hele verden, eventyr, bondegårds-land, Aquapark og ikke mindst Norges fineste børnebogs-byer aka “Kardemommeby” og “Dyrene i Hakkebakkeskoven”. Min indre 5 årig var bare SÅ ready.

Meeeen lad os starte fra starten:

Efter at have sovet længe, indkøbt madpakker og fundet os en bus, ankom vi i nærheden af 12.30 til den gigantiske skov, som skulle rumme alt det overstående. Og selvom jeg vidst dette, var jeg sgu alligevel ved at gå på røven. Det var virkelig stort, flot og eventyrligt.
Tænk sig, at Aalborg Zoo kun har 14% af det areal, som parken her!
Så efter at have lokaliseret en bænk, tænkte vi at det var bedst at starte ud med en gang morgenmad, inden vi tog turen rundt. Er helt forelsket i de her mini-yoghurter, som smagte hen af citronfromage. Perfekt dessert i 25 graders varme.

Så da klokken blev 13.43 ankom vi til Kardekomme by, hvor vi både besøgte fyrtårnet.
.. Og fik et kig på både museet, røverbulen, brandstationen og politigården.
.. Og da vi bevægede os ud i dyreriget, var der både ulve, elge, pumaer og et utal af andre dyr.
.. dog var dem i HakkeBakkeSkoven dem, jeg bedst kunne lide.

Kl. 17.32 er vi tilbage i byen, til en gang sen frokost på Egons. Eller jeg var hvertfald – kæresteherren var trods de mange kilometer ikke sulten. Men da menukortet kom, kunne han sgu alligevel ikke stå for et stykke warm appelpie. Jeg gik all’ in på mexi og hvidløgsdip. Ikke dumt.

I timerne fra 18.30 til 20, nød vi den skønne havn og satte tasker på hotellet. Så var vi nemlig ladet op og klar til aftenens planer.

Nemlig datenight! Jeg var så forkælet at være inviteret på, hvad der seriøst var årets hidtil bedste måltid. Måske mit livs. Simpelthen uovertruffent godt.
Dernæst forsatte vi så hyggelighederne, til 22.15 forestillingen i Kristianssand Kino. Suicide Squad kan virkelig, virkelig anbefales, hvis man er til den slags idiotfilm med action, eksplotioner og lamme jokes.
Da filmen var ovre, var klokken nær de 00.30. Vi snuppede dog lige en måneskinstur til havnen, hvor musikken bragede og stemningen var høj. Men omvendt, så kaldte hotellet og en kop hyggekaffe også, så vi sneg os hjem efter et lille kig. Perfekt afslutning på endnu en skøn aften i det norske.