A,  ferie,  Feriedagbog,  fråd,  jeg elsker det,  Jubiii,  K,  snaksnak

Malmø-ferie, dag 3

Efter endnu en nat i den bløde seng var det tid til feriens sidste dag – dagen efter ville bare stå på hotel-morgenmad, banegårdsshopping og en helt masse togtid. Egentlig også rigtigt hyggeligt, omvendt ikke værd at skrive hjem om.

Vi vendte næsen af samme vej som dagen før. Det er åbenbart i Davidshall, at de serverer alt det lækre morgenmad, når det kommer til Malmö.

Vi havde glædet os til at besøge Avokado. Efter et vellykket besøg hos The Avocado Show i 2017 havde eller anden ide om, at dette kunne være lidt af samme skuffe. Om det var, fik vi egentlig aldrig spekuleret så meget over, for da vi ankom blev vi mødt at et skønt og charmerende personale, lyse omgivelser og et dejligt menukort. Vi overvejede enten kage til kaffe, eller en avocadomad til deling. Vi ville nemlig helt sikkert smage deres bowls. A valgte chokolade/banan og K æble/karamel, og så endte vi med en hummus-avocado toast til deling. Kagen fik vi dog også smagt, da personalet gik rundt og bød alle gæster et lille stykke. Den var, som alt andet vi spiste der, også vanvittig lækker.

Efter at have spist os dejligt mætte var vi klar til, at vove vores ve og vel med en tur i nogle svenske vandcykler. Det var alt andet end en succes, så vi nøjes et par meter og en gigantisk forskrækkelse over vores egne manglede mod og evner. Men det er da altid noget, at vi kan grine af os selv.

Næste punkt på dagsordnen var til gengæld langt mere i vores ånd. Et lillebitte, men meget besynderligt museum.
Vi havde på forhånd læst om Disgusting Food Museum – et museum som indeholder 80 forskellige former for “ulækker mad/drikke”. Billetten er en brækpose, hvilket vi synes var lidt sjovt.
Selvom det er et lille sted, så er det virkelig sjovt. Vi skiftes til at læse højt ved de forskellige ‘retter’. Der var ost med mider, toiletvin, grillede marsvin, risvin med musselig, hund og boblevand med popkornsmag. Omend var det også retter vi kendte fra DK som blandselvslik, gammel dansk, blodpølse og gamle Ole. Særligt grinede vi af deres skræmmende beskrivelse af salt lakrids – det er en vores livretter, og vi endte sågar med at købe deres eget saltlakrids med hjem. Der er nemlig smags og duftprøver på stedet til de modige.

Efter sådan en omgang trængte vi til en forfriskning. Så vi drønede lige rundt om hjørnet til Grafitti Café til et kæmpe krus sort filterkaffe. Det er og bliver det bedste man kan få.

Efter kaffen gik vi lidt omkring – kiggede på vandet, kiggede i butikker og spiste lidt frokost. Vejret var mageløst og vi nød at sidde ud og drikke iskaffe. Det svinger altid, når man rejser om efteråret. Nogle år vader vi rundt i regnvejr, mens vi andre år sidder ud fra morgen til aften. Her var vi virkelig heldige, og solskin er så godt for humøret.

Vi fik købt lidt kalenderpakker, kigget på boliglir og planlagt vores næste træk. Vi drømte nemlig om et varmt måltid mad, før det var til underholdning. A var vaks med mobiltelefonen, hvorpå hun fandt frem til Paddy’s.

.. og hvilken fryd det var. Der var lige plads til os derinde. Det er længe siden at jeg har set så pakket et sted, så tidligt på en onsdag. Vi forstod dog hurtigt hvorfor. Der var ikke noget på kortet, som vi ikke overvejede. Det var lige et sted for os. Vi gik dog med en klassiker – den sprøde høne. Et formidabelt måltid. Stjernen var helt sikkert sovsen, som bestod af primært at fløde, citron og tahin. Vi spise urtekartofler dertil, mens vi roste hver bid vi skovlede i os. Vi har allerede aftalt at spise der igen, hvis vi nogensinde kommer forbi.

Ferien sluttede vi på Teater 23. Endnu succes. Det var et lille og rigtigt hyggeligt sted – mindede os på mange måde om Det Hem’lige Teater her i Aalborg. Forstilling hed Mars 2030, og var en af de bedste vi har set. Skuespillerne var virkelig talentfulde, scenen var så flot og selv stykket var både morsomt og tankevækkende. Altid en kæmpe luksus at sidde og blive underholdt.

Da stykket var slut hentede vi en omgang natmad og trissede tilbage til hotellet til Nynnes dagbog og dyner.

Håber, du har synes det var hyggeligt at læse med!